OPORTUNITĂȚI DE FINANȚARE – Autorități publice – SEPTEMBRIE 2024

  1. Dotarea cu laboratoare de informatică și ateliere de practică a unităților de învățământ din rețeaua învățământului profesional și tehnic – nou!
  2. Program național de leadership și management educațional – nou!
  3. Sprijinirea investițiilor destinate producției de compost pe bază de gunoi de grajd și alte deșeuri agricole compostabile – nou!
  4. Programul educație și ocupare – dezvoltarea unei rețele pentru tineret care să furnizeze servicii personalizate și de calitate tinerilor, cu precădere din categoria NEETS
  5. Centre Multifuncționale, Centre cu dotări sportive și culturale pentru copii
  6. Sprijin pentru proiecte de CDI pentru consortii tematice între pareneri publici- privati
  7. Diversificarea și flexibilizarea serviciilor de educație timpurie
  8. Măsuri active de ocupare pentru tineri, inclusiv pentru tineri NEET
  9. Competențe digitale pentru piața muncii
  10. Sprijin pentru stimularea ocupării prin furnizarea de măsuri active în pachete de servicii integrate
  11. Sprijin pentru autoritățile publice locale in vederea gestionării situației așezărilor informale și asigurarea de locuințe sociale pentru persoanele vulnerabile cu accent pe persoanele provenite din așezările informale
  12. Programul Start ONG
  13. Granturi pentru proiecte educaționale în mediul rural
  14. Programul digitalizarea în educație
  15. Programul Rabla Clasic 2024
  16. Programul Rabla Plus 2024
  17. Programul creștere inteligentă, digitalizare și instrumente financiare 2021-2027 – 2.2.1, Măsura 2
  18. Programul creștere inteligentă, digitalizare și instrumente financiare 2021 – 2027 – 2.3.1
  19. Programul național de construcții de interes public sau social
  20. Programul Transport (PT) 2021 – 2027
  21. Sprijin pentru investiții în noi suprafeţe ocupate de păduri – Păduri și protecția biodiversității
  22. Sprijin pentru refacerea potențialului forestier afectat de incendii, de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate unei calamități naturale, de infestări ale plantelor cu organisme dăunătoare și de evenimente catastrofale – Păduri și protecția biodiversității
  23. Crearea de păduri urbane

 

 

  1. Dotarea cu laboratoare de informatică și ateliere de practică a unităților de învățământ din rețeaua învățământului profesional și tehnic – nou!

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: PNRR, Pilonul VI, Componenta C15, Investiția 13 și 14

Obiectivele specifice:

  • dezvoltarea unei educații centrată pe nevoile elevilor și aliniată la nevoile pieței muncii, atât prin creșterea numărului de domenii, de calificări și de absolvenți, cât și prin asigurarea unui parcurs educațional complet pentru elevii înscriși în învățământul dual de nivel liceal, astfel încât aceștia să poată urma programele de învățământ terțiar (calificare 3-7). Reforma constă în stabilirea cadrului legislativ de aprobare a metodologiei de organizare a rutei duale complete, ce dă acces la învățământul terțiar
  • asigurarea finanțării unităților de învățământ profesional și tehnic de stat în vederea modernizării infrastructurii educaționale

Beneficiari eligibili:

  • unitățile de învățământ preuniversitar de stat acreditate din rețeaua IPT
  • toate tipurile de UAT (comune, orașe, municipii, sectoare ale Mun. București și județe) Încadrarea în zonele defavorizate/rurale: localitățile înscrise în tipologia comunităților „foarte sărace” și „sărace”, conform indicelui de dezvoltare umană locală dezvoltat și actualizat

Grup țintă:  elevii și cadrele didactice din unitățile de învățământ profesional și tehnic

Activități eligibile:

  • dotarea laboratoarelor de informatică
  • dotarea atelierelor de practică din unitățile de învățământ profesional și tehnic de stat

Bugetul apelului:  45.000.000 euro, valoare eligibilă din PNRR, fără TVA

Valoarea maximă a unui grant se stabilește în funcție de nevoile școlii, în raport de numărul structurilor arondate și/sau în raport cu numărul de elevi

Rata de cofinanțare

Autoritățile publice locale pot cofinanța investițiile din cererile de finanțare, dar cofinanțarea nu este eligibilă din PNRR și nu se va deconta din bugetul proiectului

Valoarea minimă și maximă eligibilă/nerambursabilă proiect

  • Investiția I13 – 18.000 euro/laborator informatică
  • Investiția I14 – 100.000 euro/atelier(e) de practică/UIP

Zona geografică acoperită:  comune, orașe, municipii, sectoare ale Mun. București și județe

Minister/instituție: proiectele se depun exclusiv online, prin platforma electronică UDiManager

Termen limită depunere proiecte27 septembrie 2024, ora 16:00

 

 

2.Program național de leadership și management educațional – nou!

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: PNRR, Pilonul VI, Componenta C15, Investiția 18

Obiectivul specific: Dezvoltare programe de formare și îndrumare pentru directori și inspectori, personalul conex, în vederea profesionalizării managementului educațional. Persoane vizate: cel puțin 10.000 de directori, inspectori școlari și alte categorii de personal conex, în vederea dezvoltării competențelor ce vizează leadershipul și managementul instituțional, financiar și de resurse umane, precum și pentru a aprofunda aspecte legate de administrație și de legislație în aceste domenii. Scopul final este dezvoltarea capacității instituției/unității de învățământ pe care o conduc de a îmbunătăți performanțelor elevilor.

Beneficiari eligibili:

  • Casele Corpului Didactic
  • Instituții de învățământ superior de stat sau particulare, acreditate (facultăți și departamente cu rol în formarea cadrelor didactice
  • Furnizori publici sau privați de formare continuă, cu experiență de minimum 5 ani în domeniul formării/educației, toate tipurile de instituţii de învăţământ superior de stat acreditate

Activități eligibile:

 

1.Program de formare pentru personalul de conducere, pentru membrii consiliilor/comisiilor școlare ori ai Corpului managerilor educaționali din cadrul unităților de învățământ

Componenta A – Îmbunătățirea competențelor de leadership și management educațional

Modulul I – Leadership situațional – se vizează utilizarea echilibrată a celor patru stiluri de leadership: directiv; informativ; participativ; delegativ

Modulul II – Management instituțional Tematică: Stabilirea și monitorizarea obiectivelor instituționale; Crearea și menținerea unei culturi organizaționale pozitive; implementarea strategiei şi a planului de acţiune în unitatea de învățământ; planificarea, implementarea şi revizuirea acţiunilor de modernizare şi inovare; monitorizarea proiectelor finanțate prin fonduri externe

Modulul III – Management financiar, inclusiv al proiectelor finanțate prin fonduri europene Tematică: Planificarea financiară și utilizarea eficientă a resurselor; mijloace de atragere a fondurilor externe/europene; proceduri de gestionare a fondurilor instituționale/externe, inclusiv audit

Modulul IV – Management de resurse umane, inclusiv un program de tip COACH și crearea unui mediu pozitiv în școală Tematică: Dezvoltarea resurselor umane și managementul carierei; planuri de dezvoltare profesională individualizate, motivarea personalului și îmbunătățirea relațiilor de muncă; procesul de integrare a noilor angajați; Implementarea unui program de coaching în unitatea de învățământ; urmărirea progresului elevilor.

Modulul V – Cadrul legislativ și procedurile de sistem Tematică: Aprofundarea legislației primare și secundare în domeniul educației; reglementări și propuneri de politici educaționale pentru îmbunătățirea calității educației.

Modulul VI – Managementul capacității instituționale pentru îmbunătățirea performanței elevilor Tematică: Abordări pedagogice inovatoare; personalizarea învățării și utilizarea tehnologiei la clasă; monitorizarea progresului elevilor; colectarea și analiza datelor și implementarea unor măsuri de îmbunătățire a rezultatelor; strategii manageriale pentru reducerea abandonului școlar și al analfabetismului funcțional; strategii pentru creșterea implicării părinților și a comunității.

Componenta B – Diseminarea competențelor dobândite

Organizarea programului de formare:  Total număr de ore: 90 ore/cursant

– Număr maxim de cursanți/ grupă: 25 persoane

– Cursurile se vor desfășura în format hibrid, dintre care minimum 70% prezență fizică, sincron, maximum 30% activitate online, sincron/asincron Competențe vizate:

– Leadership situațional și adaptarea stilului de conducere

– Management instituțional: planificare, organizare și coordonare a activităților

– Management financiar, gestionarea bugetului și atragerea de fonduri europene

– Gestionarea eficientă a resurselor umane

– Monitorizare și evaluare activități implementate

– Implementarea strategiilor pedagogice inovatoare, monitorizarea progresului elevilor și implicarea comunității în educație.

 

2.Programul de formare pentru personal din DJIP/DMBIP și BJ/BMB ARACIIP sau, până la înființarea acestora, din ISJ/ISMB, personal cu atribuții în monitorizarea și evaluarea școlilor din structura Ministerului Educației, directorii CCD, personalul de conducere, de îndrumare și control din cadrul inspectoratelor școlare județene etc

Componenta A – Îmbunătățirea competențelor de leadership și management educațional cu 6 module de formare – 72 ore de formare (6 module x 12 ore/modul)

Modulul I – Planificarea strategică și operațională într-o instituție de învățământ Tematică: Consolidarea planificării strategice și operaționale; instrumente de analiză a situației curente și de fundamentare a deciziilor; implementarea strategiei şi a planului de acţiune într-o instituție de învățământ; planificarea, implementarea şi revizuirea acţiunilor de modernizare şi inovare.

Modulul II – Organizarea, monitorizarea și controlul activităților în învățământul preuniversitar Tematică: Implementarea și dezvoltarea unui sistem de management instituțional – aspecte legislative; instrumente pentru eficientizarea utilizării timpului și a îndeplinirii sarcinilor; etapele principale ale sistemului de control, tipuri și niveluri de control; reacții tipice ale personalului față de activitățile de control; metode și instrumente utilizate în controlul managerial; instrumente și documente utilizate în implementarea SCIM.

Modulul III – Asigurarea calității în cadrul învățământul preuniversitar Tematică: Îmbunătățirea continuă a proceselor din instituțiile/unitățile de învățământ și coordonarea acestora; managementul performanței și evaluarea performanțelor profesionale individuale; evaluarea impactului intervențiilor educaționale; colectarea, analiza și utilizarea datelor pentru îmbunătățirea calității.

Modulul IV – Leadership și comunicare în instituțiile de învățământ Tematică: Analiza competențelor de leadership și identificarea stilului personal de conducere; construirea și dezvoltarea unei echipe performante, cultura organizațională); modalități eficiente de acordare a feedbackului și de consiliere pentru obținerea rezultatelor; rezolvarea participativă a problemelor, consolidarea parteneriatelor și gestionarea conflictelor; pedagogie și management îmbunătățit prin tehnica digitală; tehnici de furnizare a feedbackului (cu focus pe rezultate și pe practici educaționale); managementul timpului și abordări pentru o eficiență personală sporită Modulul V – Managementul și dezvoltarea resurselor umane Tematică: Roluri și responsabilități în managementul resurselor umane (organizarea, structura și competențele personalului); dezvoltarea resurselor umane și managementul carierei (cantitatea și calitatea personalului); Managementul financiar (analiza cheltuielilor pentru educație); tehnici de motivare a personalului și de îmbunătățire a relațiilor de muncă; asigurarea și evaluarea calității educației; strategii manageriale pentru reducerea abandonului școlar și al analfabetismului funcțional; etică și integritate în unitățile de învățământ.

Modulul VI – Sprijin și dezvoltare pentru unitățile de învățământ preuniversitar Tematică: Managementul transferului de competențe/managementul schimbării (planificarea procesului de îmbunătățire pentru creșterea autonomiei școlare și a echității în sistem, inclusiv prin dezvoltarea competențelor în vederea sprijinirii unităților de învățământ); managementul curriculumului; creșterea atractivității profesiei didactice; îmbunătățirea colaborării dintre unitățile de învățământ și comunitate; tehnologia în educație și inovația pedagogică; sprijin privind dezvoltarea capacității financiare a unității de învățământ, inclusiv prin atragerea de fonduri europene și implementarea proiectelor cu finanțare externă.

Componenta B – Diseminarea competențelor dobândite, prin organizarea a 18 ore de mentorat și coaching, de tip comunitate de practici, pentru consolidarea și aprofundarea competențelor managerilor și inspectorilor școlari care au urmat programul complet de formare. Competențe vizate: Planificarea strategică și operațională a activităților; organizarea și coordonarea activităților; leadership, comunicare și gestionarea echipelor; gestionarea eficientă a resurselor umane; monitorizare și evaluare activități implementate, pentru asigurarea calității în învățământul preuniversitar; capacitate de acordare sprijin UIP

Organizarea programului de formare: Total număr de ore: 90 ore/ cursant;

Număr maxim de cursanți/grupă: 25 persoane;

Cursurile se vor desfășura în format hibrid, dintre care minimum 70% prezență fizică, sincron, maximum 30% activitate online, sincron/asincron

Bugetul apelului: 15.000.000 euro, fără TVA, valoare eligibilă din PNRR

Bugetul proiectului va fi calculat pe baza costului unitar/tip servicii de formare, astfel: 1500 euro/persoană formată. În baza acestui cost va fi calculat bugetul maxim al proiectului. Bugetul va fi distribuit între parteneri în funcție de specificul programului pilotat, fără a depăși valoarea maximă a finanțării unui proiect implementat în parteneriat în cazul prezentului apel, respectiv 4.500.000 euro/proiect, corespunzând unui grup țintă minim de 3000 persoane.

Minister/instituție: proiectele se depun exclusiv online, prin platforma electronică dedicată PNRR, disponibilă la https://proiecte.pnrr.gov.ro/#/home

Termen limită depunere: 9 octombrie 2024, ora 17:00

 

 

3.Sprijinirea investițiilor destinate producției de compost pe bază de gunoi de grajd și alte deșeuri agricole compostabile – nou!

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: PNRR ,Componenta C 3, Subinvestiția 12.C, Investiția 12

Obiectivul programului: Accelerarea procesului de extindere și modernizare a sistemelor de gestionare a deșeurilor în România, cu accent pe colectarea separată, măsuri de prevenție, reducere, reutilizare și valorificare în vederea conformării cu directivele aplicabile și tranziției la economie circulară

Beneficiari eligibili:  UAT-uri – județ, oraș și comună

Activitate eligibile: Înființarea de sisteme de producere a compostului pe bază de gunoi de grajd și alte deșeuri compostabile și achiziționarea de echipamente specifice

Cheltuieli eligibile:

  • amenajarea terenului și asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții, în interiorul amplasamentului
  • organizare de șantier
  • investiția de baza constând in construcții și instalații, dotări, utilaje, echipamente tehnologice și funcționale (vehiculele/utilajele achiziționate în cadrul acestei măsuri vor fi echipate cu cea mai bună tehnologie disponibilă, din punct de vedere al respectării mediului)
  • cheltuieli de supervizare
  • informare și publicitate

Valoarea grantului: 6.000.000 euro

Valoarea maximă/proiect: 1.200.000 euro fără TVA

Termenul depunere proiecte:  31 iulie 2024, ora 20:00 – 30 septembrie 2024, ora 20:00

Minister/instituție: Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor 

 

 

4.Dezvoltarea unei rețele pentru tineret care să furnizeze servicii personalizate și de calitate tinerilor, cu precădere din categoria NEETs

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: Programul Educație și Ocupare (PEO), Prioritatea 02, Obiectiv specific ESO4.1, Acțiunea 2.a.1

Obiectivul programului: îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale (FSE+)

Beneficiari eligibili: Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București

Parteneri eligibili:

  • Consiliul Național al Tineretului
  • fundații județene pentru tineret și a municipiului București
  • Fundația Națională pentru Tineret
  • organizații neguvernamentale de tineret
  • organizații neguvernamentale pentru tineret
  • centre de informare și consiliere pentru tineri
  • autorități publice locale de la nivel de localitate sau de la nivel județean
  • instituții de învățământ superior publice sau private acreditate
  • furnizori de formare profesională autorizați publici sau privați
  • furnizori de servicii de stimulare a ocupării publici sau privați acreditați
  • furnizori de servicii sociale publici sau privați acreditați
  • asociații de dezvoltare intercomunitară cu personalitate juridică
  • Agenții Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București

Grup țintă: Tineri sub 30 ani

Condiții de eligibilitate cumulative:

  • să fi împlinit vârsta de 14 de ani
  • să nu fi împlinit vârsta de 30 de ani
  • să aibă domiciliu sau reședința în românia, în regiunea de dezvoltare vizată de proiect Activități eligibile:
  • dezvoltarea unei rețele pentru tineret care să furnizeze servicii personalizate și de calitate tinerilor cu precădere din categoria NEETs
  • furnizarea de servicii pentru tineri

Bugetul apelului: 166.163.969,74 euro, repartizat după cum urmează :

  • 148.663.970,74 euro pentru regiuni mai puțin dezvoltate
  • 17.500.000 euro pentru regiunea dezvoltată București – Ilfov

Contribuția beneficiarului:

  • pe parcursul implementării proiectului, cheltuielile considerate neeligibile, dar necesare derulării proiectului vor fi suportate de către beneficiar
  • procentul minim de cofinanțare proprie obligatoriu pentru solicitant și parteneri (alocare parte din cheltuielile eligibile)

Valoarea minimă și maximă eligibilă/nerambursabilă/proiect: • 201.000 euro – 2.000.000 euro

Data și ora închiderii proiectului: 15 octombrie 2024, ora 16:00

Zona geografică acoperită:

  • regiuni mai puțin dezvoltate: Centru Sud-Vest Oltenia, Sud-Est, Sud-Muntenia, Nord-Est, Nord-Vest și Vest cât și regiunii mai dezvoltate București-Ilfov
  • regiunea mai dezvoltată București-Ilfov

Proiectele depuse în cadrul prezentului apel pot viza: una sau mai multe regiuni mai puțin dezvoltate/ Regiunea mai dezvoltată București-Ilfov

Minister/instituție: Cererile de finanțare se depun exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021 / SMIS2021+ prin completarea și transmiterea acesteia integral, inclusiv prin încărcarea documentelor.

 

 

5.Centre Multifuncționale, Centre cu dotări sportive și culturale pentru copii

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021 – 2027

Obiectivul programului: Promovarea incluziunii socioeconomice a comunităților marginalizate, a gospodăriilor cu venituri reduse și a grupurilor defavorizate, inclusiv a persoanelor cu nevoi speciale, prin acțiuni integrate, inclusiv locuințe și servicii sociale (FEDR)

Beneficiari eligibili:

  • Furnizori de servicii sociale acreditați, singuri sau în parteneriat

Parteneri eligibili:

  • asociații culturale
  • unități de cult
  • cluburi sportive, asociații sportive, federații sportive (de ex., Comitetul Olimpic și Sportiv Român, Agenția Națională pentru Sport şi instituţiile aflate în subordine etc.)

Activități eligibile:

  • Construcția/modernizarea/reabilitarea infrastructurii pentru centre multifuncționale, centre cu dotări sportive și culturale
  • Furnizarea serviciilor sociale, inclusiv prin organizarea de activități sportive, recreative, culturale
  • Integrare în comunitate și în familie

Bugetul total al apelului pentru regiuni mai puțin dezvoltate: 84.726.408 euro

Contribuția beneficiarului: Variabilă

Termen limită: 21 octombrie 2024, ora 16:00

Minister/instituție: Cererile de finanţare se depun exclusiv prin sistemul informatic MySMIS2021, accesibil la: https://mysmis2021.gov.ro/ care se deschide în data de 17.06.2024, ora 16.00, până în data de 21.10.2024, ora 16.00.

 

 

6.Sprijin pentru proiecte de CDI pentru consortii tematice între parteneri publici – privati

 

Finanțator: Guvernul României și Uniunea Europeană

Program de finanțare: POCIDIF 2021-2027, Prioritatea 1, Obiectiv specific RSO1.1., Acțiunea 1.1, Măsura 1.1.2

Obiectivul programului: Vizează proiecte complexe de CDI, care oferă soluții la probleme cu impact național, identificate prin procesul de descoperire antreprenorială (PDA – domeniile și subdomeniile de specializare inteligentă) și în concordanță cu obiectivele Green Deal. Vor fi susținute activități de CDI de la concept la piață (TRL2 –TRL9) prin consolidarea inițiativelor integrate, respectiv prin colaborări multiactor, cu scopul creării unor rețele performante de cercetare.

Beneficiari eligibili:

  • IMM-uri
  • organizații de cercetare

Parteneri eligibili:

  • organizații de cercetare publice sau private
  • IMM-uri (întreprinderile mici și mijlocii, inclusiv microîntreprinderile)

Grup țintă:

  • întreprinderile mici și mijlocii beneficiare de sprijin
  • institutele de cercetare beneficiare de sprijin
  • instituțiile de învățământ superior beneficiare de sprijin
  • toate părțile interesate care beneficiază de rezultatele proiectelor finanțate

Activități eligibile:

– Activități eligibile exclusiv pentru IMM-uri (lider și/sau parteneri în proiecte):  introducerea în producție a rezultatelor cercetării, inovării și transferului tehnologic

Activități eligibile pentru ambele categorii de beneficiari (organizații de cercetare/IMM-uri):

  • cercetare-dezvoltare (cercetare industrială și/sau dezvoltare experimentală)
  • inovare de produs
  • inovare de proces și organizațională
  • transfer tehnologic/de cunoștințe
  • informare și publicitate privind proiectul (obligatorii)
  • audit de proiect (opțional)
  • management de proiect

Activități de cercetare și inovare și de transfer tehnologic/de cunoștințe sunt eligibile inclusiv dotarea cu instrumente/echipamente/tehnologii/utilaje necesare derulării acestor activități, prevăzute prin proiect

Activități cu achiziția de imobile deja construite și cele pentru lucrările de construcții/ modernizare/ modificare/ extindere

Bugetul apelului:

Alocarea financiară: 140.000.000 euro (FEDR+BS), respectiv 696.626.000 lei din care:

  • 104.929.019 euro, respectiv 522.116.306 lei – FEDR
  • 35.070.981 euro, respectiv 174.509.694 lei – Buget de Stat

Alocarea financiară pentru regiunile mai puțin dezvoltate (LDR) este 108.731.153 euro FEDR+BS, respectiv 541.035.344 lei din care:

  • 92.421.480 euro, 459.880.042 respectiv lei – FEDR
  • 16.309.673 euro, 81.155.301 respectiv lei – Buget de Stat

Alocarea financiară pentru regiunile mai dezvoltate (MDR) este 31.268.847 euro FEDR+BS, respectiv 155.590.656 lei1 din care

  • 12.507.539 euro, respectiv 62.236.263 lei – FEDR
  • 18.761.308 euro, respectiv 93.354.392 lei – Buget de Stat

Rata de cofinanțare:

  • Beneficiarii tip organizație de cercetare (lider și/sau parteneri), sprijinul public eligibil maximum 100%
  • Pentru întreprinderi – IMM (lider și/sau parteneri în cadrul proiectelor), cotele de finanțare se calculează ca procent din costurile eligibile din proiect, pe categorii de activități, în funcție de tipul întreprinderii (mijlocie, mică – inclusiv microîntreprinderi) și de locația de implementare

Valoarea minimă și maximă eligibilă/nerambursabilă/proiect:

  • valoarea maximă eligibilă: 10.000.000 euro, echivalent 49.759.000 lei
  • valoarea maximă eligibilă pentru proiectele care propun cel mai înalt nivel de pregătire tehnologică (TRL9) :15.000.000 euro, echivalent 74.638.500 lei

Zona geografică acoperită:

  • regiunile mai puțin dezvoltate
  • regiunea mai dezvoltată

Minister/instituție: Cererile de finanţare se depun exclusiv prin sistemul informatic MySMIS2021/ SMIS2021+, accesibil la: https://mysmis2021.gov.ro/.

Perioada depunere proiecte: 28 iunie 2024, ora 10:00 – 30 septembrie 2024, ora 17.00

 

 

7.Diversificarea și flexibilizarea serviciilor de educație timpurie

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: PEO, Prioritatea 5, Obiectiv specific ESO4.6, Tip de acțiune:5.f.2

Obiectivul programului: Promovarea accesului egal la educație și formare de calitate și favorabile incluziunii, precum și a absolvirii acestora, în special pentru grupurile defavorizate, începând de la educația și îngrijirea timpurie, continuând cu educația și formarea generală și profesională până la învățământul terțiar, precum și educația și învățarea în rândul adulților, inclusiv prin facilitarea mobilității în scopul învățării pentru toți și a accesibilității pentru persoanele cu dizabilități (FSE+)

Acțiunea 5.f.2. Diversificarea și flexibilizarea serviciilor de suport socio-educațional prin susținerea de acțiuni/ măsuri strategice la nivel local pentru îmbunătățirea accesului copiilor cu vârste de la naștere la 6 ani la educația timpurie

Beneficiari:  Consilii județene

Parteneri eligibili:

  • Inspectoratul Școlar Județean (obligatoriu)
  • autorități ale administrației publice locale
  • instituții de învățământ superior
  • unități de învățământ acreditate, publice și private, din rețeaua școlară națională
  • Centrele Județene de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE)
  • furnizori privați de educație timpurie, inclusiv organizații neguvernamentale

Activități eligibile:

  • crearea cel puțin a unui serviciu standard/complementar de educație, îngrijire și supraveghere, a copiilor de 3 luni – 6 ani (activitate obligatorie)
  • furnizarea serviciilor integrate de educație, îngrijire și supraveghere în cadrul serviciilor standard (crese/gradinite) sau complementare de educație timpurie înființate/extinse (activitate obligatorie)
  • activități pentru stimularea participării la educația timpurie a copiilor cu statut socio-economic scăzut, de etnie romă, cu dizabilități/alte cerințe educaționale speciale, refugiați/imigranți și/sau alte categorii vulnerabile respectiv prevenirea abandonului (activitate obligatorie)

Bugetul apelului:

  • 120.000.000 euro din care:

– 102.000.000 euro contribuția FSE+

– 18.000.000 euro contribuția națională

Rata de cofinanțare pentru regiuni mai puțin dezvoltate:

  • Cuantumul asistenței financiare nerambursabile se stabilește în mod individual, în funcție de modalitatea de organizare juridică a solicitantului (a liderului de parteneriat și partenerilor, după caz)
  • 85% din Fondul Social European Plus

Valoarea minimă și maximă eligibilă/nerambursabilă/proiect:

  • 201.000 euro
  • 7.814.851,40 euro

Zona geografică acoperită: regiuni mai puțin dezvoltate (Centru, Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Vest și Vest)

Minister/instituție: Cererea de finanțare se depune exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021/SMIS2021+ prin completarea și transmiterea acesteia online.

Termen depunere proiecte: 29 noiembrie 2024, ora 16:00

 

 

8.Măsuri active de ocupare pentru tineri, inclusiv pentru tineri NEET

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: Programul Educație și Ocupare (PEO), Prioritatea 02, Obiectiv specific ESO4.1, Acțiunea 2.a.2

Obiectivul programului: Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale (FSE+)

Beneficiari/Parteneri eligibili:

  • formare profesională a adulților, publici și privați
  • servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, publici și privați
  • centre de evaluare și certificare a competențelor profesionale obţinute pe alte căi decât cele formale, autorizate
  • ANOFM/AJOFM si alte instituții aflate în coordonarea/subordonarea ANOFM); (nu sunt eligibili partenerii transnaționali).

Grup țintă:

  • tineri sub 30 ani (care nu au împlinit vârsta de 30 de ani la data intrării în operațiune)
  • grupul țintă eligibil în cadrul acestor apeluri include numai persoane cu domiciliul sau reședința legală în România

Structura grupului:

  • minimum 40% tineri NEETs
  • minimum 9% tineri aparținând minorității rome

Activități eligibile:

  • realizarea analizei de nevoi inițiale în vederea identificării necesarului de formare profesională pentru persoanele din grupul țintă
  • servicii specializate pentru stimularea ocupării
  • formare profesională pentru persoanele din grupul țintă
  • evaluarea și certificarea competențelor profesionale obținute pe alte căi decât cele formale
  • activități de acompaniere socio-profesională

Bugetul apelului: 176.479.439,11 euro, repartizată după cum urmează:

  • 158.727.069,30 euro pentru regiunile mai puțin dezvoltate
  • 17.752.369,81 euro pentru regiunea dezvoltată București Ilfov

Contribuția beneficiarului: se stabilește în mod individual, în funcție de modalitatea de organizare juridică a solicitantului/partenerilor

Valoarea minimă și maximă eligibilă/nerambursabilă/proiect: 201.000 euro – 1.000.000 euro

Perioada depunere proiecte18 noiembrie 2024, ora 16:00

Zona geografică acoperită: Regiuni mai puțin dezvoltate și regiuni mai dezvoltate

Minister/instituție: Cererea de finanțare se depune exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021/SMIS2021+ prin completarea și transmiterea acesteia online.

 

 

9.Competențe digitale pentru piața muncii

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: Programul Educație și Ocupare 2021 – 2027, Prioritatea P09. Obiectiv specific ESO4.7

Obiectivul programului: promovarea învățării pe tot parcursul vieții, în special a oportunităților flexibile de actualizare a competențelor și de recalificare pentru toți, ținând seama de competențele antreprenoriale și digitale, printr-o mai bună anticipare a schimbării și a cerințelor de noi competențe bazate pe nevoile pieței muncii, precum și prin facilitarea tranzițiilor profesionale și promovarea mobilității profesionale

Beneficiari eligibili: furnizori de formare profesională continuă (FPC) publici și privați, autorizați

Parteneri eligibili: furnizori de formare profesională continuă (FPC) publici și privați, autorizați

Activități eligibile:

  • realizarea analizei de nevoi inițiale în vederea identificării necesarului de formare profesională din perspectiva nevoilor pieței muncii
  • evaluarea inițială a competențelor digitale ale grupului țintă la intrarea în operațiune
  • furnizarea de programe de formare profesională în vederea dobândirii de competențe digitale

Bugetul apelului: 93.198.530,00 euro din care:

  • 83.823.530 euro pentru regiunile mai puțin dezvoltate
  • 9.375.000 euro pentru regiunea dezvoltată (București-Ilfov)

Valoarea minimă/maximă eligibilă/nerambursabilă a unui proiect: • 201.000 euro pentru regiunile mai puțin dezvoltate cât și pentru regiunea mai dezvoltată • 1.000.000 euro

Contribuția beneficiarului: Variabilă

Minister/Instituție: Cererea de finanțare se depune exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021/SMIS2021+ prin completarea și transmiterea acesteia online

Termen limită: 27 septembrie 2024, ora 16.00

 

 

10.Sprijin pentru stimularea ocupării prin furnizarea de măsuri active în pachete de servicii integrate

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene Program de finanțare: Programul Educație și Ocupare, Prioritatea PO3, Obiectiv specific ESO4.1.

Obiectivul programului: Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanției pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale

Beneficiari eligibili:

  • furnizori de formare profesională a adulților, autorizați conform legii
  • furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, acreditați
  • centre de evaluare și certificare a competențelor profesionale obținute pe alte căi decât cele formale, autorizate, conform legii

Activități eligibile:

  • sprijin în găsirea unui loc de muncă/ mediere/ integrare pe piața muncii
  • programe de formare profesională
  • evaluare și certificare a competențelor obținute în contexte informale sau nonformale
  • acompaniere socio-profesională, de ocupare, pentru categorii de persoane dezavantajate în piața muncii

Bugetul total:  53.661.765 euro – 43.411.765 euro pentru regiunile mai puțin dezvoltate (Centru, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Vest, Vest și Nord-Est), din care contribuția UE este 36.900.000 euro (85%) și contribuția națională 6.511.765 euro (15%) – 10.250.000 euro pentru regiunea dezvoltată (București-Ilfov), din care contribuția UE este de 4.100.000,00 euro (40%), iar contribuția națională este de 6.150.000,00 euro (60%)

Valoarea minimă și maximă eligibilă/nerambursabilă a unui proiect: • 201.000 și 1.000.000 euro Rata de cofinanțare: • Se stabilește individual în funcție de modalitatea de organizare juridică a solicitantului/partenerilor

Zona geografică acoperită:

  • regiunea dezvoltată București – Ilfov
  • regiuni mai puțin dezvoltate

Termen limită: 8 noiembrie 2024, ora 16:00

Minister/Instituție: Cererea de finanțare se depune exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021/SMIS2021+ prin completarea și transmiterea acesteia

 

11.Sprijin pentru autoritățile publice locale în vederea gestionării situației așezărilor informale și asigurarea de locuințe sociale pentru persoanele vulnerabile cu accent pe persoanele provenite din așezările informale

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021–2027, Prioritatea P03

Obiectivul programului: Lărgirea accesului egal și în timp util la servicii de calitate, sustenabile și la prețuri accesibile, inclusiv servicii care promovează accesul la locuințe și îngrijire orientată către persoane, inclusiv asistență medicală Modernizarea sistemelor de protecție socială, inclusiv promovarea accesului la protecție socială, acordând o atenție deosebită copiilor și grupurilor defavorizate Îmbunătățirea accesibilității, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, precum și a eficacității și rezilienței sistemelor de sănătate și a serviciilor de îngrijire pe termen lung (FSE+)

Beneficiari eligibili: Consiliile județene, Autoritatea publică locală care a identificat pe raza unității administrativ-teritoriale cel puțin o așezare informală

Parteneri eligibili: autorități publice locale, asocieri ale autorităților publice locale cu personalitate juridica (zone metropolitane, ADI, consorții administrative etc.), furnizori de servicii sociale acreditați în condițiile legii, publici și privați, furnizori de servicii de formare profesională, autorizați în condițiile legii, publici și privați, unități de învățământ antepreșcolar/preșcolar/preuniversitar, acreditate în condițiile legii, publice sau private, furnizori de servicii de stimulare a ocupării forței de muncă, autorizați în condițiile legii, publici și privați, centre de evaluare și certificare a competențelor, autorizate în condițiile legii, organizații neguvernamentale organizate în conformitate cu OG 26/2000 privind asociațiile și fundațiile, cu experiență în activități cu și pentru grupuri vulnerabile

Activități eligibile:

  • identificarea așezărilor informale și realizarea analizei de nevoi și a planului de măsuri pentru gestionarea situației așezărilor informale

înregistrare cadastrală și reglementare urbanistica a terenului cu stabilirea regimului juridic și economic al terenului

  • asigurarea accesului la servicii sociale, medicale, de educație, inclusiv educație pentru sănătate, de ocupare în vederea integrării persoanelor din așezările informale și din grupurile vulnerabile in comunitate
  • construcția și reabilitarea/ modernizarea/ achiziționarea/ închirierea de locuințe sociale

Bugetul total: 132.774.596,50 euro, pentru regiuni mai puțin dezvoltate

Contribuție beneficiar:  variabilă

Termen limită: 31 octombrie 2024, ora 16:00

Minister/instituție unde se depun cererile de finanțare: Cererile de finanțare se depun exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021 / SMIS2021+ prin completarea și transmiterea acesteia integral, inclusiv prin încărcarea documentelor.

 

12.Programul Start ONG

 

Finanțator: Kaufland România prin Asociația Act for Tomorrow

Program de finanțare: Programul Start ONG 2024

Obiectivul programului: Încurajarea ONG-urilor, grupurilor informale/de inițiativă și instituțiilor publice de învățământ să dezvolte și să implementeze proiecte de responsabilitate socială, care să ducă la dezvoltarea comunităților

Beneficiari eligibili:

  • ONG și fundații, fără scop lucrativ, înființate legal și cu sediul în România, cu venituri totale de maxim 50.000 euro în anul 2023
  • ONG și fundațiile, fără scop lucrativ, înființate legal și cu sediul în România constituite în cadrul anului 2024
  • instituții publice (unități de învățământ preuniversitar: grădinițe, școli, licee/colegii, centre de copii/bătrâni, cantine sociale publice) care au personalitate juridică proprie
  • grupurile informale/de inițiativă

Bugetul total: • 500.000 euro Pentru luna mai, bugetul și numărul proiectelor eligibile se dublează

Finanțare acordată: • între 1.000 și 10.000 euro

Praguri de finanțare:

Pragul nr. 1: proiecte în valoare maximă de 1.000 euro

  • 8 (opt) apeluri de proiect în perioada mai – decembrie 2024 • Valoarea totală a finanțărilor : 54.000 euro
  • Valoarea lunară a plafonului disponibil: 6.000 euro
  • Număr minim de proiecte finanțate lunar 6
  • Perioada de desfășurare minim o lună
  • Perioada iunie – decembrie 2024

Beneficiari: instituții publice, grupurile informale/ de inițiativă

 

Pragul nr. 2: proiecte cu o valoare cuprinsă între 1.000 și 5.000 euro

  • 6 (șase) apeluri de proiect în perioada mai – octombrie 2024
  • Valoarea totală a finanțărilor: 210.000 euro
  • Valoarea lunară a plafonului disponibil: 30.000 euro
  • Număr minim de proiecte finanțate lunar 6
  • Perioada de desfășurare de minim două luni
  • Perioada iunie – decembrie 2024.

Beneficiari: instituții publice, organizațiile non -guvernamentale și fundațiile

 

Pragul nr. 3: proiecte cu o valoare cuprinsă între 5.000 și 10.000 euro

  • 6 (șase) apeluri de proiect în perioada mai – octombrie 2024
  • Valoarea totală a finanțărilor : 175.000 euro
  • Valoarea lunară a plafonului disponibil: 25.000 euro

Număr minim de proiecte finanțate lunar: 2

  • Perioadă de desfășurare de minim două luni
  • Perioada iunie – decembrie 2024. Beneficiari: organizațiile non -guvernamentale și fundațiile Apel special: proiecte strategice cu o valoare cuprinsă între 5.000 și 10.000 euro
  • apel special luna iunie: toate organizațiile non-guvernamentale și fundațiile pot aplica pentru apelul special, indiferent de suma finanțării primite în cadrul programului Start ONG
  • aceste organizații pot propune proiecte strategice, care vor fi evaluate în conformitate cu criteriile stabilite în ghidul de evaluare specific acestui apel special Ghidul va fi publicat ulterior pe canalele de comunicare ale programului
  • va exista 1 (unu) apel de proiect în luna iunie 2024
  • valoarea totală a finanțărilor acordate pentru apel: 61.000 euro
  • număr minim de proiecte finanțate : 6
  • perioada de desfășurare de minim două luni
  • perioada iulie– decembrie 2024

Domenii și subdomenii:

Educație

  • școli digitalizate pentru viitor
  • școli sigure și echipate pentru viitor!
  • reamenajare curtea școlii
  • prevenirea abandonului școlar!
  • acces la educație pentru toți copiii!
  • îmbogățire programa școlară!
  • competențe cadre didactice!
  • ducație non-formală!
  • inovație în educație!
  • alte tipuri de proiecte ce aparțin domeniului

Mediu

  • Educație ecologică!
  • Protejare Mediu Înconjurător!
  • Zone Verzi!
  • Combatere dezastre naturale!
  • Mediu Informat!
  • Biodiversitate!
  • Combaterea risipei alimentare!
  • Inovație în Mediu!
  • Alte tipuri de proiecte ce aparțin domeniului Sănătate
  • Echipamente pentru sănătate!
  • Prevenție în sănătate!
  • Sănătate emoțională!
  • Femei sănătoase și informate!
  • Sportul pentru toți!
  • Stil de viață sănătos!
  • Igienă pentru toți!
  • Inovație în sănătate!
  • Alte tipuri de proiecte ce aparțin domeniului Social
  • Persoane cu dizabilități!
  • Persoane din mediul rural!
  • Persoane de etnie minoritară!
  • Persoanele vârstnice!
  • Persoanele fără adăpost!
  • Femei și copii victime ale violenței domestice!
  • Persoane care trăiesc cu HIV!
  • Alte tipuri de proiecte ce aparțin domeniului.

Cultură

  • Cultură Pentru Toți!
  • România respiră culoare!
  • Start Inovație în Cultură!
  • Alte tipuri de proiecte ce aparțin domeniului

Termen lansare: 1 mai 2024

Programul se desfășoară prin intermediul unor runde succesive de apeluri de proiecte lansate în fiecare lună, pe data de 1, pe parcursul anului 2024 până în luna decembrie inclusiv

Durata proiectelormaxim 31 decembrie 2024

Cererile de finanțare se depun online la adresa: https://startong.ro/

 

 

13.Granturi pentru proiecte educaționale în mediul rural

 

Program de finanțare: Programul Nouă ne Pasă

Obiectivul programului: Sprijinirea inițiativelor, în educație, care urmăresc să îmbunătățească procesul educațional și care propun soluții măsurabile și replicabile pentru problemele cu care se confruntă școala și copiii din România

Beneficiari eligibili:

  • ONG-uri (asociații,inclusiv asociații de elevi/studenți/părinți, fundații și federații etc.)
  • instituțiile de învățământ preuniversitar (grădinițe, școli și licee/colegii),
  • instituțiile de învățământ superior (universităţi,academii de studii, institute, şcoli de studii superioare etc.) care au personalitate juridică proprie și minim 1 an vechime la momentul depunerii cererii de finanțare.

Condiții de eligibilitate beneficiari:

  • venituri anuale de maxim 1.000.000 lei
  • derulează activități în domeniul educației
  • independenți de partide politice și instituții de cult
  • direct răspunzători pentru elaborarea și managementul proiectului și nu acționează ca intermediari

Valoarea grantului: · Maximum 60.000 lei/proiect (în cazul în care proiectul depășește suma maximă admisă, organizația trebuie să demonstreze modalitatea prin care va obține finanțarea pentru a-l implementa)

Cheltuieli eligibile: cheltuieli de implementarea proiectului (excepție: cheltuieli administrative, salariile membrilor organizației, consultanță), (cu condiția să nu reprezinte costuri administrative ascunse, să fie justificate corespunzător în buget, să fie raportate la un preț mediu al pieței)

Termen: Depunere continuă

Minister/instituție: Fundația Nouă ne pasă

 

 

14.Programul digitalizarea în educație

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: PoCIDIF, Acțiunea 2.2, Prioritatea 2, Obiectiv specific RSO1.2

Obiectivul programului: Consolidarea cercetării științifice românești prin constituirea de parteneriate în zone de excelență științifică demonstrată ale unor organizații de cercetare, pentru a forma masa critică de cercetători și interdisciplinaritatea necesare adresării unor provocări din Agenda Strategică de Cercetare. Solicitant eligibil: Ministerul Educației

Categorii de parteneri eligibili – Unitățile de învățământ preuniversitar și instituțiile de învățământ superior

Activități eligibile:

· activități premergătoare depunerii proiectului: realizare documentație depunere proiect; studiul de fezabilitate și proiectul tehnic.

· activități în implementare: 

-achiziționare hardware tic și a alte dispozitive aferente, justificate din punct de vedere al implementării proiectului; 

-achiziționare / dezvoltare aplicații software/licențe necesare implementării proiectului:

-promovarea și publicitate a sursei de finanțare și a finanțatorului, conform cerințelor specifice ale programului ; 

          –managementul proiectului: coordonarea și monitorizarea activităților proiectului și a resurselor asociate, derularea acțiunilor de managementul riscului și intervenții pentru optimizarea implementării, etică, derularea activităților specifice pentru achiziții, raportare periodică a progresului, decontarea cheltuielilor și gestionarea relației cu finanțatorul (întocmirea de adrese, notificări, memorii, acte adiționale etc, după caz);

-instruirea personalului care va utiliza produsele implementate/achiziționate și cel care va asigura mentenanță;

-achiziție servicii de auditare intermediară/finală, financiară (conform reglementărilor naționale), tehnică (din perspectiva corespondenţei rezultatului proiectului cu Cererea de finanţare şi obiectivele POCIDIF), inclusiv din punct de vedere al securităţii aplicaţiei şi testarea nivelelor de securitate ale sistemului informatic, protecția informației şi asigurarea respectării reglementărilor privitoare la datele cu caracter personal;

-asigurarea accesibilității pentru persoanele cu dizabilități.

Tipul apelului: Apel necompetitiv, cu depunere la termen.

Bugetul total: 168.780.765 euro

Termen limită: 22 decembrie 2025, ora 17.00

Minister/instituție unde se depun cererile de finanțare:MIPE

Cererile de finanțare vor putea fi depuse prin sistemul informatic MySMIS2021

 

 

15.Programul Rabla Clasic 2024

 

Finanțator: Administrația Fondului pentru Mediu

Obiectivul programului: Îmbunătățirea calității mediului prin înoiriea parcului auto național Beneficiari eligibili: Persoane fizice, Persoane juridice, UAT-uri, Instituții publice.

Activități eligibile: Achiziţionarea autoturismelor noi cu tehnologii nepoluante care oferă o alternativă mai ecologică, economică și convenabilă pentru transport, în special în contextul în care se dorește reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a dependenței de combustibili fosili

Valoarea grantului: • 300 milioane lei

Etapa I 19 martie – 19 aprilie 2024

  • 60.000.000 lei – Persoane juridice
  • 60.000.000 lei – UAT-uri și instituții publice

Etapa II 19 martie – 25 noiembrie 2024 • 180.000.000 lei – Persoane fizice

Prima de casare și ecobonusuri

Cuantumul primei de casare este de:

  • 7.000 lei pentru achiziționarea unei motociclete în schimbul casării unui autovehicul uzat;
  • 7.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou în schimbul casării unui autovehicul uzat;
  • 10.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou în schimbul casării a două autovehicule uzate.

La prima de casare se pot adăuga următoarele ecobonusuri:

  • 1.500 lei pentru autovehicul nou, excepție motociclete cu sistem de propulsie de maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP
  • 1.500 lei pentru autovehicul nou, excepție motociclete cu motorizare GPL/GNC
  • 3.000 lei pentru autovehicul nou, excepție motociclete cu sistem de propulsie hibrid
  • 1.500 lei pentru fiecare autovehicul uzat de cel puțin 15 ani și/sau cu norma de poluare Euro 3 sau inferioară
  • 1.500 lei, pentru autovehiculul nou motocicletă al cărui sistem de propulsie generează maximum 90 g CO_2 /km în sistem WMTC
  • 7000 de lei primă de casare pentru motociclete noi cu sistem de propulsie maximum 120 g CO_2/km în sistem WMTC – se casează autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 7.000 lei și posibile ecobonusuri:
  • 1.500 lei pentru autovehiculul nou motocicletă cu generare maximum 90 g CO2/km în sistem WMTC
  • 1.500 lei pentru casare autovehicul uzat de cel puțin 15 ani și/sau norma de poluare Euro 3 sau inferioară

Instituțiile publice și UAT pot beneficia de prima de casare de 7.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, fără să predea autovehiculul uzat. Pentru două autovehicule uzate de prima de casare se ridică la 10.000 lei.

Condiții de acordare a primei de casare persoanei fizice:

  • are domiciliul sau reședința în România
  • are îndeplinite obligațiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local
  • s-a înscris la un producător validat în vederea achiziționării unui autovehicul nou, obținând nota de înscriere
  • a predat autovehiculul uzat unui colector autorizat
  • a radiat din evidența circulației autovehiculul uzat
  • a prezentat producătorului validat informații privind distrugerea și radierea din evidența circulației a autovehiculului uzat
  • achiziționează autovehiculul nou de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere Condiții de acordare a primei de casare persoanei juridice:

categorii de persoane juridice române, de drept public ori de drept privat, cu sediul profesional în România

  • unitatea administrativ-teritorială, inclusiv subdiviziunea administrativ-teritorială a municipiului
  • unitatea sau instituția de învățământ, de stat ori privată
  • instituția publică, inclusiv institutul de cercetare-dezvoltare înființat ca instituție publică, precum și instituția din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională
  • organizația neguvernamentală • unitatea aparținând unui cult religios recunoscut în România
  • operatorul economic, inclusiv institutul de cercetare-dezvoltare care își desfășoară activitatea în regim economic
  • societatea profesională de avocați cu răspundere limitată
  • unitățile medico-sanitare
  • entități fără personalitate juridică: persoana fizică autorizată, întreprinderea individuală și întreprinderea familială
  • organizațiile profesionale
  • alte persoane juridice, de drept public ori de drept privat – persoana juridică care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
  • a obţinut din partea AFM aprobarea dosarului de acceptare
  • producător validat în vederea achiziţionării unui autovehicul nou, obţinând nota de înscriere şi contractul de finanţare
  • a predat autovehiculul uzat unui colector autorizat
  • a radiat din evidenţa circulaţiei autovehiculul uzat
  • a prezentat producătorului validat informaţii privind distrugerea şi radierea din evidenţa circulaţiei a autovehiculului uzat
  • achiziţionează autovehiculul nou de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere Criterii de eligibilitate pentru producător
  • este operator economic cu personalitate juridică română și desfășoară activități economice pe teritoriul României;
  • are ca obiect de activitate comerțul cu autoturisme și autovehicule ușoare (sub 3,5 tone) şi/sau comercializarea motocicletelor
  • nu se află în stare de insolvență sau faliment, nu se află în procedură de reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, închidere operațională, administrare specială, nu are suspendate ori restricționate activitățile economice, nu se află într-o altă situație similară legal reglementată; nu face obiectul unei proceduri legale în justiție pentru situațiile mai sus menționate și nici pentru orice altă situație similară

Termen limită: 25 noiembrie 2024

Minister/instituție unde se depun cererile de finanțare:AFM

Cererile de finanțare se depun online la adresa: https://inscrierionline.afm.ro/

 

16.Programul Rabla Plus 2024

 

Finanțator: Administrația Fondului pentru Mediu

Obiectivul programului: Îmbunătăţirea calităţii mediului prin achiziţionarea de autovehicule noi pur electrice sau autovehicule noi electrice hibride.

Beneficiari eligibili: Persoane fizice, Persoane juridice, UAT-uri, Instituții publice.

Activități eligibile: Ecotichet la achiziționarea unui autovehicul nou pentru cel puțin un autovehicul uzat. Se pot preda maximum două autovehicule uzate.

Valoarea grantului: • 1 miliard lei

Etapa I: 19 martie – 19 aprilie 2024 • 140.000.000 lei – Persoane juridice • 140.000.000 lei – UAT-uri și instituții publice

Etapa I: 19 martie – 18 august 2024 • 420.000.000 lei – Persoane fizice

Etapa a II-a: 19 august – 19 septembrie 2024 • 60.000.000 lei – Persoane juridice • 60.000.000 lei – UAT-uri și instituții publice

Etapa a II-a: 19 august – 25 noiembrie 2024 • 180.000.000 lei – Persoane fizice

Cuantumul ecotichetului, indiferent de numărul de autovehicule uzate predate spre casare:

  • 25.500 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen, exceptând motocicleta
  • 13.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO_2/km în sistem WLTP
  • 13.000 lei pentru achiziționarea unei motociclete electrice

Ecotichetul se acordă pentru achiziționarea unui autovehicul electric a cărui valoare nu d epășește suma de 70.000 euro, cu TVA inclus.

Instituțiile publice și unitățile administrativ-teritoriale beneficiază de ecotichet în cuantum de 120.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, fără a fi obligate să predea spre casare un autovehicul uzat.

Condiţii de acordare a ecotichetului persoanei fizice:

  • are domiciliul sau reședința în România
  • are îndeplinite obligațiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local
  • s-a înscris la un producător validat în vederea achiziționării unui autovehicul nou, obținând nota de înscriere
  • a predat autovehiculul uzat unui colector autorizat
  • a radiat din evidența circulației autovehiculul uzat
  • a prezentat producătorului validat informații privind distrugerea și radierea din evidența circulației a autovehiculului uzat
  • achiziționează autovehiculul nou de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere Condiţii de acordare a ecotichetului persoanei juridice, de drept public sau privat cu sediul in România:
  • unitatea administrativ-teritorială, inclusiv subdiviziunea administrativ-teritorială a municipiului
  • unitatea sau instituția de învățământ, de stat ori privată
  • instituția publică, inclusiv institutul de cercetare-dezvoltare înființat ca instituție publică, precum și instituția din sistemul de apărare, ordine publică ți siguranță națională
  • organizația neguvernamentală
  • unitatea aparținând unui cult religios recunoscut în România
  • operatorul economic, inclusiv institutul de cercetare-dezvoltare care își desfășoară activitatea în regim economic
  • societatea profesională de avocați cu răspundere limitată
  • unitățile medico-sanitare
  • entități fără personalitate juridică: persoana fizică autorizată, întreprinderea individuală și întreprinderea familială
  • organizațiile profesionale liberale
  • alte persoane juridice, de drept public ori de drept privat

Beneficiază de ecotichet persoana juridică care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:

  • a obținut din partea AFM aprobarea dosarului de acceptare
  • s-a înscris la un producător validat în vederea achiziționării unui autovehicul nou, obținând nota de înscriere și contractul de finanțare
  • a predat autovehiculul uzat unui colector autorizat
  • a radiat din evidența circulației autovehiculul uzat
  • a prezentat producătorului validat informații privind distrugerea și radierea din evidența circulației a autovehiculului uzat
  • achiziționează autovehiculul nou de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere Criterii de eligibilitate producător:
  • este operator economic cu personalitate juridică română şi desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României
  • are ca obiect de activitate comerţul cu autoturisme şi autovehicule uşoare (sub 3,5 tone) şi/sau comercializarea motocicletelor
  • nu se află în stare de insolvenţă sau faliment, nu se află în procedură de reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, închidere operaţională, administrare specială, nu are suspendate ori restricţionate activităţile economice, nu se află într-o altă situaţie similară legal reglementată, nu face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile mai sus menţionate şi nici pentru orice altă situaţie similară.

Termen limită: 25 noiembrie 2024

Minister/instituție unde se depun cererile de finanțare: AFM

Cererile de finanțare se depun online la adresa: https://inscrierionline.afm.ro/

 

 

17.Programul creștere inteligentă, digitalizare și instrumente financiare 2021-2027 – 2.2.1, Măsura 2

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: Fondul European pentru Dezvoltare Regională, Prioritatea 2, Acțiunea 2.2.1, Măsura 2

Obiectivul programului: Valorificarea avantajelor digitalizării, în beneficiul cetățenilor, al companiilor, al organizațiilor de cercetare și al autorităților publice

Beneficiari eligibili: Autoritatea pentru Digitalizarea României

Parteneri eligibili: Autorități publice și instituții publice

Activități eligibile:

  1. Activități premergătoare depunerii proiectului – Realizare documentație proiect.
  2. Activități în implementare

-achiziționare echipamente TIC și a altor dispozitive aferente, justificate din punct de vedere al implementării proiectului

-achiziționare și/sau dezvoltare programe informatice/soluții/aplicații software/licențelor necesare implementării proiectului.

-dezvoltarea, implementarea soluții software specifice proiectului și integrarea aplicațiilor folosite trebuie să respecte obligatoriu etapele clare de dezvoltare: analiza cerințelor, proiectare, implementare și testare, precum și pe cele de punere în funcțiune ( daca e cazul);

-achiziționare servicii de instalare, configurare, testare, integrare și punere în funcțiune atât pentru produsele hardware cât și pentru cele software ;

-informare și publicitate activități specifice de promovare și publicitate a sursei de finanțare și a finanțatorului, conform cerințelor specifice ale programului;

-management de proiect, coordonarea și monitorizarea activităților proiectului și a resurselor asociate, derularea acțiunilor de managementul riscului și intervenții pentru optimizarea implementării, etică, derularea activităților specifice pentru achiziții, raportare periodică a progresului, decontarea cheltuielilor și gestionarea relației cu finanțatorul, participarea la evenimente și instruiri ale Comisiei Europene instruirii personalului care va utiliza produsele/serviciile implementate/achiziționate și cel care va asigura mentenanță;

-achiziții servicii de auditare intermediară/finală, financiară (conform reglementărilor naționale). -auditarea tehnică, inclusiv securitatea aplicației și a sistemului informatic, protecția informației și asigurarea respectării reglementărilor privitoare la datele cu caracter personal;

-activități de accesibilizare pentru persoanele cu dizabilități.

Forma de sprijin: Grant

Bugetul total alocat: 33.355.882 euro (FEDR+BS) din care 25.000.000 euro FEDR, respectiv 164.471.182,97 lei (FEDR+BS)

Rata de cofinanțare: FEDR : 85% BUGET DE STAT: 15%

Termen limită: 30.09.2024 ora 23:59

Minister/instituție unde se depun cererile de finanțare: MIPE

Cererile de finanțare vor putea fi depuse prin sistemul informatic MySMIS2021

 

 

18.Programul creștere inteligentă, digitalizare și instrumente financiare 2021 – 2027 – 2.3.1

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: F.E.D.R., Prioritatea 2, Acțiunea 2.3.1

Obiectivul programului: Valorificarea avantajelor digitalizării, în beneficiul cetățenilor, al companiilor, al organizațiilor de cercetare și al auto rităților publice

Activitatea de bază: constă în furnizarea de servicii de analiză și procese de afaceri pentru dezvoltarea de aplicații digitale aferente serviciilor publice noi/ îmbunătățite semnificativ în beneficiul cetățenilor și al întreprinderilor

Beneficiari eligibili: Autoritatea pentru Digitalizarea României

Parteneri eligibili: Autorități/Instituții publice – instituții, entități cu care ADR va încheia acorduri de parteneriat

Activități eligibile:

  1. Activități premergătoare depunerii proiectului
  2. Identificare componente ale sistemelor instituțiilor publice care pot fi optimizate sau cele pentru care pot fi dezvoltate noi produse utilizând baza de date a Catalogului Național al Serviciilor Publice sau prin propunerile prezentate în cadrul Comitetului de guvernanță și reducere a birocrației, ADR va identifica componentele sistemelor instituțiilor publice care pot fi optimizate sau cele pentru care pot fi dezvoltate noi produse care încorporează tehnologii emergente și avansate;
  3. Realizare documentație depunere proiect. Studiul de fezabilitate și Proiectul tehnic vor avea încluse și componenta tehnică pentru nevoile identificate la activitatea 1.

B.Activități în implementare

  1. Selecție IMM-uri/organizații de cercetare cu expertiză tehnologică avansată. ADR va pregăti și lansa procedură/i de achiziție adresate sectorului privat/organizațiilor de cercetare pentru a dezvolta/îmbunătăți soluții/produse pentru instituțiile publice, conform celor identificate la activitatea 1 și documentate la activitatea 2;
  2. Activități aferente achiziționării de echipamente TIC şi a altor dispozitive aferente, justificate din punct de vedere al implementării proiectului. ADR va efectua o achiziție publică pentru echipamentele necesare (de ex . infrastructura HPC) care sunt utile pentru dezvoltarea de noi servicii publice, inclusiv în prima etapă. Această infrastructură specială va fi amplasată într-o locație adecvată, care va deveni un reper de testare pentru noul serviciu public, care va fi de schis oricărei instituții publice interesate să profite de noile tehnologii și de know-how-ul ADR, inclusiv pentru câștigătorii licitației (IMM-uri/organizații de cercetare cu expertiză tehnologică avansată) care vor utiliza infrastructura pentru a dezvolta/îmbunătăți soluțiile/produsele pentru instituțiile publice;
  3. Activități aferente achiziționării și/sau dezvoltării programelor informatice/soluțiilor / aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului, inclusiv configurarea şi implementarea bazelor de date, migrarea şi integrarea diverselor structuri de date existente;
  4. Activități aferente achiziționării serviciilor de instalare, configurare,testare, integrare (și cu infrastructuri, rețele și sisteme existente, după caz)și punere în funcțiune;
  5. Realizare și punere la maturitate a soluțiilor/produselor implementate. ADR va asigura stabilirea și punerea la maturitate a soluțiilor/produselor implementate în sensul ușurinței de replicare la alte instituții publice și va explora implementarea soluțiilor replicate pentru alte instituții;
  6. Activități de informare și publicitate : derularea activităților specifice de promovare și publicitate a sursei de finanțare și a finanțatorului, conform cerințelor specifice ale programului; 9. Activități de management de proiect coordonarea și monitorizarea activităților proiectului și a resurselor asociate, derularea acțiunilor de managementul riscului și intervenții pentru optimizarea implementării, etică, derulare a activităților specifice pentru achiziții, raportare periodică a progresului, decontarea cheltuielilor și gestionarea relației cu finanțatorul (întocmirea de adrese, notificări, memorii, acte adiționale etc., după caz), participarea la evenimente și instruiri ale Comisiei Europene;
  7. Instruirea personalului care va utiliza produsele implementate/achiziţionate şi cel care va asigura mentenanţa;
  8. Achiziție servicii de auditare intermediară/finală, financiară (conform reglementărilor naţionale) și tehnică (din perspectiva corespondenţei rezultatului proiectului cu Cererea de finanţare şi obiectivele PoCIDIF), inclusiv din punct de vedere al securităţii aplicaţiei şi testarea nivelelor de securitate ale sistemului informatic, protecția informației şi asigurarea respectării reglementărilor privitoare la datele cu caracter personal;
  9. Accesibilizare pentru persoanele cu dizabilități.

Forma de sprijin: Grant

Bugetul alocat apelului de proiecte : 60.000.000 euro (FEDR +BS) din care 45.000.000 euro FEDR, respectiv 221.886.000 lei (FEDR+BS)

Rata de cofinanțare: FEDR: 85% BUGET DE STAT: 15%

Termen limită: 30.09.2024, ora 23:59

Minister/instituție unde se depun cererile de finanțare: MIPE

Cererile de finanțare vor putea fi depuse prin sistemul informatic MySMIS2021

 

 

19.Programul național de construcții de interes public sau social

 

Finanțator: Guvernul României

Obiectivul programului: Construire/ reabilitare/ modernizare/ dotare/ extindere obiectiv, finalizare obiectiv demarat anterior de beneficiar.

Solicitanți eligibili: autorități publice locale și centrale, alte instituții publice și instituții de interes public și P.J. recunoscute ca fiind de utilitate publică în condițiile legii, alte entități ce funcționează în baza unor legi speciale, inclusiv P.F. și P.J. în cazul Subprogramului ”Lucrări în primă urgență”

Activități eligibile: Construire/reabilitare/modernizare/dotare/extindere obiectiv, finalizare obiectiv demarat anterior de beneficiar

1.Subprogramul ”Săli de sport”

2.Subprogramul ”Bazine de înot”

3.Subprogramul ”Complexuri sportive”

4.Subprogramul ”Așezăminte culturale”

5.Subprogramul ”Unități și instituții de învățământ de stat”

6.Subprogramul ”Patinoare artificiale”

7.Subprogramul ”Unități sanitare”

8.Subprogramul ”Săli de cinema”

9.Subprogramul ”Lucrări în primă urgență”

10.Subprogramul ”Reabilitare blocuri de locuințe situate în localități din zone defavorizate”

11.Subprogramul ”Drumuri de interes local și drumuri de interes județean”

12.Subprogramul ”Fose septice, microstații de epurare și sisteme de alimentare cu apă”

  1. Subprogramul ”Alte obiective de interes public sau social în domeniul construcțiilor”

Valoarea grantului: – ;

Contribuția beneficiarului: 0%

Termen limită: 30.12.2027

Minister/instituție unde se depun cererile de finanțare: CNI

Programul National de Constructii de Interes Public sau Social (PNCIPS) este programul de investitii cu cea mai usoara accesare la nivel national. Pentru luarea in evidenta a unui obiectiv de investitii, beneficiarii pot intocmi singuri intregul dosar, cu personalul propriu, fara sa fie implicate costuri suplimentare. Practic, pentru accesarea PNCIPS este necesara doar completarea modelului tipizat de solicitare de pe site-ul CNI (www.cni.ro) sectiunea Proiecte / Documente Utile si anexarea la aceasta a unui extras de carte funciara actualizat

 

20.Programul Transport (PT) 2021 – 2027

 

A. Prioritatea 1 – Îmbunătățirea conectivității primare rutiere (P1)

A.1 Proiecte de investiții situate pe rețeaua TEN-T Centrală, precum și pe anumite secțiuni ale rețelei TENT Globale (P1)

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Obiectivul programului: Dezvoltarea și ameliorarea unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere (Fondul European de Dezvoltare Regională)

Beneficiari eligibili:

Ø  Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR), Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR),

Ø  Autoritățile publice locale (UAT)/asociații ale acestora (ADI) doar în parteneriat cu CNAIR/CNIR.

Activități eligibile:

• construirea de autostrăzi și drumuri de mare viteză/drumuri expres, drumuri naționale, precum și drumurile transregio aferente rețelei primare, situate pe rețeaua centrală TEN-T, prioritizate în cadrul PT;

•  proiecte fazate din perioada precedentă de finanțare europeană (POIM 2014-2020);

• sprijin pentru pregătirea proiectelor de investiții prioritizate în PT și nominalizate în Anexa nr.14 a Ghidului solicitantului.

Apel 1 : Alocarea FEDR: 333.450.000 euro

Bugetul limită de contractare (FEDR+BS): 2.500.875.000 euro

Rata de cofinanțare: 40%

Apel 2 : Alocarea FC: 1.600.000 euro

Bugetul limită de contractare (FC+BS): 12.000.000 euro

Rata de cofinanțare: 40%

 

A.2 Proiecte de asistență tehnică pentru întărirea capacității administrative a CNAIR/CNIR (P1)

Activități eligibile:

• asistență tehnică acordată CNAIR/CNIR pentru întărirea capacității administrative în vederea creșterii capacității de implementare a proiectelor, cu condiția ca această asistență să fie anterior aprobată în cadrul unui Plan de Acțiune agreat între CNAIR/CNIR și Autoritatea de Management PT 2021-2027

Alocarea FC: 1.600.000 euro

Bugetul limită de contractare (FC+BS): 12.000.000 euro

Rata de cofinanțare: 40%

B. Prioritatea 2

B.1 Îmbunătățirea conectivității secundare rutiere (P2)

Alocarea FEDR: 750 milioane de euro

Bugetul limită de contractare: 2.250.000.000 euro

Rata de cofinanțare: 40%

Acțiuni eligibile:

• proiecte noi de construire, modernizare, reabilitare infrastructură rutieră situate pe rețeaua secundară a României, de natura drumurilor de mare viteză, drumuri naționale, variante ocolitoare la nivel de drum național;

• proiecte fazate din perioada precedentă de finanțare europeană (POIM 2014-2020) aferente Axei prioritare 2 POIM, OS 2.1 și OS 2.2;

• proiecte de sprijin pentru pregătirea documentațiilor economice aferente proiectelor prevăzute în Anexa nr.14 la Ghidul Solicitantului.

 

B.2 Creșterea siguranței rutiere (P2)

Alocarea FEDR: 250 milioane de euro

 

C. Prioritatea 3

C.1 Proiecte de investiții pentru creșterea siguranței rutiere, adresate secțiunilor de infrastructură rutieră situate pe rețeaua TEN-T (P3)

Alocarea FEDR: 71.060.000 euro

Bugetul limită de contractare (FEDR+BS): 532.950.000 euro

Rata de cofinanțare: 40%

Minister/instituție unde se depun cererile de finanțare: MIPE

Cererile de finanțare vor putea fi depuse prin sistemul informatic MySMIS2021

Termen limită: 31 decembrie 2025

 

 

21.Sprijin pentru investiții în noi suprafeţe ocupate de păduri – Păduri și protecția biodiversității

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: PNRR, Componenta C2, INVESTIȚIA I1. Campania națională de împădurire și reîmpădurire, inclusiv păduri urbane, SUBINVESTIȚIA I1.A.

Obiectivul programului: Crearea de noi suprafețe împădurite

Beneficiari eligibili:  Orice deținător public sau privat de teren pretabil pentru împădurire, indiferent de mărime, precum și formele asociative ale acestora

  • Deținători publici de teren pretabil pentru împădurire:
    • Unitățile Administrativ-Teritoriale (comune, orașe, municipii, consilii județene) pentru domeniul public deținut de către acestea
    • alte persoane juridice de drept public, precum și formele asociative ale acestora
  • Deținători privați de teren pretabil pentru împădurire:
  • persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, societățile comerciale, asociațiile și fundațiile
  • Unitățile Administrativ-Teritoriale (pentru domeniul privat deținut)
  • alte persoane juridice de drept privat, precum și formele asociative ale acestora

Activități eligibile:

  • înființarea de plantații de arbori din specii forestiere cu ciclu scurt de producție
  • înființarea de plantații de arbori cu creștere rapidă pentru producerea de energie
  • înființarea de plantații de pomi de Crăciun

Valoarea grantului: Variabilă

Contribuția beneficiarului: 0%

Termen limită: 30 iunie 2026

Minister/instituție unde se depun cererile de finanțare: MMAP

Proiectele pot fi depuse în sistemul informatic https://proiecte.pnrr.gov.ro/#/home

 

 

22.Sprijin pentru refacerea potențialului forestier afectat de incendii, de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate unei calamități naturale, de infestări ale plantelor cu organisme dăunătoare și de evenimente catastrofale – Păduri și protecția biodiversității

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta C2, Investiția I1. Campania națională de împădurire și reîmpădurire, inclusiv păduri urbane, Subinvestiția I1.B.

Obiectivul programului: Refacerea potențialului forestier prin împădurirea suprafețelor din fondul forestier național afectate de incendii forestiere, fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate unei calamități naturale, de infestări ale plantelor cu organisme dăunătoare și de evenimente catastrofale

Beneficiari eligibili: Orice deținător public sau privat al unui teren aflat în fondul forestier național afectat de acțiunea unor incendii forestiere, fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate unei calamități naturale, de infestări ale plantelor cu organisme dăunătoare și de evenimente catastrofale, pe o suprafață de minim 0,5 ha de împădurit, indiferent de mărime, precum și formele asociative ale acestora

  • deținători publici de teren de împădurit: Regia Națională a Pădurilor – Romsilva,  Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură „Marin Drăcea”, Regia Autonomă ”Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”,
  • Unitățile administrativ-teritoriale (comune, orașe, municipii, pentru domeniul public deținut)
  • Alte persoane juridice de drept public, precum și formele asociative ale acestora
  • deținători privați de teren de împădurit: persoane fizice, persoanele fizice autorizate,  întreprinderile individuale,  întreprinderile familiale,  societățile comerciale,  asociațiile și fundațiile, unitățile administrativ-teritoriale (comune, orașe, municipii, pentru domeniul privat deținut de către acestea)  alte persoane juridice de drept privat, precum și formele asociative ale acestora

Activități eligibile: Servicii, materiale și lucrări necesare instalării și conducerii plantației până la atingerea stării de masiv: pregătire teren pentru plantare, împădurirea propriu-zisă, întreținerea plantațiilor, serviciile de asistență tehnică prestate de personalul silvic pentru plantația respectivă, care sunt cuprinse în devizul de execuție, costuri pentru refacere în cazul manifestării unor evenimente produse de incendii forestiere, fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate unei calamități naturale, de infestări ale plantelor cu organisme dăunătoare și de evenimente catastrofale, constatate conform prevederilor legale de către autoritățile publice

Valoarea grantului: Variabilă

Contribuția beneficiarului: 0%

Termen limită: 28 februarie 2026

Minister/instituție unde se depun cererile de finanțare: MMAP

Proiectele pot fi depuse în sistemul informatic https://proiecte.pnrr.gov.ro/#/home

 

 

23.Crearea de păduri urbane

 

Finanțator: Uniunea Europeană și Guvernul României

Program de finanțare: PNRR, Componenta 2, Investiția I1, Subinvestiția I.1.C.

Obiectivul programului: Acordarea unei finanțări în favoarea unităților administrativ-teritoriale de tip urban (orașe, municipii) și altor instituții publice pentru înființarea unor păduri urbane noi pe terenurile ce le dețin

Solicitanți eligibili:

  • UAT respectiv: o municipii reședință de județ o municipiul București o alte municipii o orașe o județe
  • Subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului București
  • Instituțiile de învățământ publice
  • Parteneriate între tipurile de solicitanți menționați anterior

Activități eligibile:

  • Înființarea de păduri urbane, ce pot îmbogăți spațiile verzi actuale, insuficiente ca suprafață și diversitate
  • Aceste păduri urbane se vor înființa folosind o vastă diversitate de arbori și arbuști din specii native și vor avea densități mari, astfel încât să se constituie în “plămâni verzi”, ce vor aduce beneficii multiple, precum purificarea aerului, reducerea zgomotului, stocarea carbonului, reducerea temperaturii aerului, reducerea anxietății și implicit îmbunătățirea sănătății publice

Valoarea grantului: Maximum 9,5 EUR/mp, echivalentul a 47.156 lei/mp, fără TVA

Contribuția beneficiarului: 0%

Termen limită: 31 decembrie 2024, ora 23:59

 

 

 

   Sursa:      

https://oportunitati-ue.gov.ro

https://www.regiosudest.ro

https://www.adrcentru.ro